tisdag 10 december 2013

Lavar, sjukdomar och bruduketter!

10/12.

Idag är det tisdag och det innebär "övrig växtkunskap" i stort sätt hela dagen. Älskar dessa dagar då man bryter av med att lära sig massor om till exempel lavar, som vi höll på med idag! Vi tittade på några av våra vanligaste lavar genom lupp! Jag hoppar alltid runt som ett litet barn när vi får titta på växter på det här viset.




Det känns nästan som om man får titta på någonting från en annan planet.


Här sitter jag och nördar mig! :)






På mitten av dagen skulle vi alla göra två par brudhandtag var, vi ska nämligen få göra 2 stycken brudbuketter den här veckan! Såhär blev mina!


Tisdag innebär också nya blommor. Vi hade fått blommor för extremt många tusen den här veckan, i och med att det ska skapas 26 brudbuketter sammanlagt denna vecka som ska iväg till ett plusgymnasium. Dessa rosor tyckte jag var roliga och fina!


Ranunculus asiaticus - Bukettranunkel! Älskar dem något fruktansvärt!


Vi pratade växtfysiologi med Mimmi! Lika intressant och kul som vanligt!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar