torsdag 5 december 2013

Repetition av låg begravningsdekoration

5/12.

Idag skulle vi till att börja med göra om vår höga begravningsdekoration. Det är ju när man repeterar som det fatsnar. Idag blev den mycket bättre, tycker jag.


Jobbade hårt med att skapa en fyllig grön manschett och använda mindre blommor. Resulterade väl i att det ändå kanske blev liiiite mycket grönt men man måste ju testa!


Jag kan inte komma på något som är härligare än att pyssla med levande växter.





Sara från lärlingsklassen fyllde år och bjöd på tårta. Mysigt avbrott på dagen. Dock så åt jag inte någon tårta tyvärr eftersom jag är mitt uppe i ett lchf-race för tillfället.


Efter fikat gjorde jag klart den höga begravningsdekorationen helt. Här är en tydligare bild av den! :)
























Sedan var det dags att göra den låga, runda begravningsdekorationen. Såhär blev den! :)



På lunchen idag åkte vi hem till Anette i klassen för att äta våran lunch och spana in hennes omtalade hem som tydligen varit med i några tidningsreportage också... Jag förstod varför när jag kikade runt. På den här bilden - Se väggarna, listen och taket! Och sedan såklart trofen...









Vart man än gick hittade man riktigt häftiga saker.


Överallt var det stilrent och snyggt!

















































Här fanns det ett manligare rum med bar och ett gigantiskt helsvart biljardbord med gulddetaljer...


Anettes dressingroom........ Hur fint?!



Som sagt, vart man än gick blev man inspirerad. Vilket hem!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar