onsdag 11 december 2013

Brudbukett nr 1 och julkransar!

11/12.

Idag skulle vi göra vår första brudbukett! Egentligen skulle vi göra brudbuketter till våren, men vi fick en tjuvstart på grund av ett roligt uppdrag som vi florister fick nu innan jul. Det är en gymnasieskola som har beställt 26 brudbuketter av oss. Vi ska göra tre stycken var. En rund, en droppformad och en "crazy". Idag skulle vi göra den runda.


Vi fick välja mellan en massa olika högar, som Fredrik hade komponerat ihop till oss. De blommor som vi tyckte kändes bäst fick vi välja. Jag valde en hög med freesia, rosor, bupleurum m.m. Fick direkt en vision om hur jag ville göra!


Elin hade valt dessa "polkarosor" som jag kallar dem ;)  Riktigt häftiga!


Här bygger jag ihop min gröna manschett till brudbuketten.


Och här bygger Elin på sin... Anledningen till att Elin är med mycket på min blogg beror på att hon oftast sitter bredvid mig i klassrummet!


Här har jag kommit en bit på vägen och placerat ut grunden.


Och sedan fyllde jag i med bupeleurum och fresiaknoppar m.m.


Här är det färdiga resultatet! Blev mycket nöjd med tanke på att det var min första och att vi fick göra den på egen hand!






Här grejar Elin med sin!


Och här jobbar Carina på!


Och Åsa!


När vi var klara och hade ställt in brudbuketterna i kylen så skulle vi pyssla ihop lite enkla kransar som man kunde ha på huvudet.


Jag tog på mig min och sprang runt i snön, såklart? Vad annars.


Världens bästa!


Här är Elins färdiga brudbukett! Så himla tjusig!!


Fredrik fick blombud till skolan, hans riktiga födelsedag var ju idag! Här håller han i en jättebukett med rosor! Alla blev förtjusta!


Några lärlingselever hade sitt examensprov idag, så här hade man dukat fram med en massa material som de fick använda fritt!


Elin bjöd på kakor!


Här är en liten hjärtkrans på gång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar