fredag 7 mars 2014

En uppdatering från senaste tiden i skolan!








Hej! Vi har pysslat med en massa olika projekt i skolan, men har inte kunnat blogga nu på sistone på grund av att min datorskärm gått sönder. Nu sitter jag i min hemstad (Karlskoga) och bloggar ikapp istället.

Här ovan ser ni en häst som vår klass klädde in i mossa. Hästen skulle iväg till Göteborg Horseshow. Elin håller på att gör en sadel av oasis där sedan blommor skulle fästas fast.


























Underbara blommor av alla dess slag har vi fått arbeta med. Här är en underbar lila Freesia.



Vi har tagit härliga promenader till skolan, våren blir allt mer tydlig.
Såhär fint kan det vara på morgonen.




Säger hej till kalvarna så ofta jag bara kan! Här är "Bambi".















En massa söta fåglar flyger runt på skolgården.



Denna koltrast ansåg sig vara väl kamouflerad.






Växterna vill upp!



Snödropparna är uppe!




























Krokusen kämpar på också!


























Vi kan allt mer njuta av att vara ute och värma oss på rasterna.


























Vi har övat på att exponera varor.

























Hittade en fjärilsvinge en dag.




























Man måste säga hej till alla får också! <3 De är alltid så nyfikna.


























Vårt senaste projekt går ut på att vi ska matcha en blomsterdekoration till en valfri möbel som vi fått välja i en antikaffär. Jag valde detta fina skåp, helt i orginal från 1770-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar