söndag 24 november 2013

Tillbaka efter praktiken.

Det var roligt att komma tillbaka till skolan igen och träffa alla i klassen. Alla hade ju så mycket att berätta om sina praktikplatser.


Vi har haft lektion med Britt-Marie där vi bland annat har gått igenom fridlysta växter och djur och allt vad det innebär.



Britt-Marie har även visat oss med hjälp av en ljusmätare hur stor skillnad det är på ljuset som man får utomhus och ljuset som man får inomhus. Även fast det var alldeles mulet och grått ute så var det mer än tre gånger ljusare ute än inne i den starka klassrumsbelysningen. Vi behöver vara ute 20 minuter om dagen för att få vårt dagliga behov av ljus.


Vi har varit ute i skogen och plockat plattmossa till våra kransar. Jag är nöjd som får vara ute i skogen, i vanlig ordning.



Vi hittade Lummer ute i skogen!




På Mimmis lektion skulle vi gräva ett hål för att granska podsolen. Det var jättekul att hugga i och gräva lite. Åsa var nog den som tog i mest, jäklar vilket energiknippe Åsa är alltså ;)


Här ser man tydligt de olika lagren i podsolen.










































På morgonen är det fint vid kanalen. Jag blir lika förtjust varje gång jag cyklar längst med den.


Te är något som blivit självklart i skolan. Särskilt nu när det börjar bli kyligt ute.


Vi har slängt oss in i en ny stilart - den formallinjära! Den går ut på att skapa många kontraster och bryta reglerna. Här har jag sprayat en Gerbera svart och klippt en annan Gerbera så att det blivit fyrkantig!


Övar på formallinjära buketter!


Det kändes väldigt udda mot det vi gjort tidigare.



Eftersom vi hade lärt oss på Britt-Maries lektion om ljus så bestämde vi oss för att gå ut och gå på lunchen så att vi fick det ljus som vi behövde.


Härligt!

Vi skulle binda kransar med mossan som vi plockade.




Här är min formallinjära krans som jag gjorde! Märkligaste jag gjort på länge!



































Avslutningsvis så fick vi göra en krans i valfri stilart, jag valde att göra en dekorativ, då det är motsatsen till formallinjärt. Behövde bryta mönstret lite kände jag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar