onsdag 27 november 2013

Julexponering dag 2

26/11.

På morgonen hade kanalen nästan frusit igen helt. Ankorna passade på att hänga i det lilla vattenhålet som fanns kvar! Jag kastade ut lite potatis från min matlåda som ankorna blev förtjusta i, dock så var jag ju såklart tvungen att spara lite mat till mig själv... Jag får ta med bröd någon morgon :)


Vi jobbade vidare med våra exponeringar och jag blev klar. Min exponering skulle ju vara stilren och då får man inte plottra för mycket med småsaker.


Några av mina Tazzetter hamnade i vita krukor, med fake-snö som dolde sanden under. Tyckte det blev fint när det såg ut som om de växte ur snön.


Här är några andra som fick bo var för sig i höga cylindervaser. Cellofanen + vattnet som är i vaserna skulle se ut som is.


Hade fina julgranskulor i en stor skål.


Elin grejar med sin exponering!



Anette grejar med sin exponering.


Vi hade även lektion med Mimmi på eftermiddagen då vi gick igenom vanliga julblommor + skötsel, växtnäring, och hur växter hanterar olika ämnen inuti blomman på partikelnivå. Intressant!


Anette gör så fint!



Gula villan på Sötåsen. Här ligger expeditionen.


Några julrosor i exponeringen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar