torsdag 26 september 2013

Låg sorgdekoration!

25/9.

Den här dagen så jobbade vi med en låg sorg dekoration! Dess egenskaper skulle vara dekorativ stil, linje betonad, symmetrisk form, regelmässig placering av blommor och sedan så skulle dekorationen gå ton i ton med färgerna.


Det är fint vid kanalen på morgonen.


Alla fick välja egna kombinationer av blommor, jag valde att arbeta ljust, så det fick bli gult och vitt.


Fredrik visar steg för steg hur vi ska tänka. Här visar han den gröna bottnen.


Och vi apar efter!


Och sedan visar han igen...


Och vi fortsätter! Jag älskar verkligen brudslöja alltså...


Elin jobbar med matt rosa.


Och Fredrik äger ut alla i klassen i vanlig ordning!


Såhär blev min! Jätte, jättesvårt att arbeta med germini på det här viset. Men kul! Roligt att vi fick välja färgtema själva idag också. Jag satte även in lite hjärtan i min bukett!
























Så här såg dem ut! Tyckte jag var lite kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar